مدیریت و اخلاق دنیا امروزنیازمند مدیران با اخلاق است ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() درباره وبلاگ ![]() اگر میخواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سختتر كار كنید. مدیر وبلاگ : دکتر بهرام جاویدی نژاد برچسبها
![]()
اصول هشت گانه مدیریت کیفیت :
دمینگ فلسفه تفکر خود را بر اساس هشت اصل بیان کرد که
از آنها با نام اصول هشتگانه مدیریت کیفیت یاد میکنند. مفاهیم مدیریت کیفیت بر
ستون این هشت اصل استوار هستند. سازمان مشتری گرا: سازمان به مشتریان خود وابسته است. بنابراین باید نیازهای فعلی و آتی آنان
شناخته شود، الزامات آن ها برآورده شده و تلاش گردد كه از الزامات مشتری پا فراتر
گذاشته شود. راهبری: راهبران، وحدت در هدف، مسیر و محیط داخلی سازمان را ایجاد مینمایند. آن
ها محیطی را بوجود میآورند كه در آن، كاركنان به طور كامل مشاركت داشته و سازمان
بتواند به اهدافش دست پیدا كند. مشاركت همكاران: كاركنان در كلیه سطوح، اساس یك سازمان را تشكیل میدهند. مشاركت كامل آن ها باعث میشود تا تواناییهایشان در جهت منافع سازمان
بكار گرفته شود. تفكر فرآیندگرا: نتایج مورد انتظار، هنگامی كه منابع و فعالیتهای مرتبط با آن ها به صورت
”فرآیند” اداره شوند، بسیار كاراتر به دست میآیند. تفكر سیستمی در مدیریت: شناسایی، درك و اداره كردن سیستمی از فرآیندهای مرتبط برای یك هدف معین
شده موجب اثربخشی و كارایی سازمان میگردد. بهبود مستمر: یكی از اهداف دائمی سازمان بهبود مستمر است. تصمیمگیری برپایه موضوع: تصمیمگیری مؤثر و صحیح بر پایه تحلیل منطقی اطلاعات و دادهها. ارتباط با تأمینكنندگان برپایه منافع متقابل: توانایی سازمان و تأمینكنندگان آن در ایجاد ارزش به وسیله برقراری رابطه
متقابل بر پایه منافع مشترك، افزایش مییابد. نوع مطلب : مدیریتی، برچسب ها : اصول هشت گانه مدیریت کیفیت، لینک های مرتبط : موضوعات آمار وبلاگ
امکانات جانبی |
|