مدیریت و اخلاق
دنیا امروزنیازمند مدیران با اخلاق است
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


اگر می‌خواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سخت‌تر كار كنید.

مدیر وبلاگ : دکتر بهرام جاویدی نژاد
نظرسنجی
چه مطالبی را در وبلاگ بیشتر می پسندید











 

معرفی علائم روی لاستیک

 

نوع کاربری (P)

این متد متعلق به سازمان اندازه‌گیری امریکا است و گاهی ممکن است روی تایر حک نشود. این گزینه از مهم‌ترین فاکتورهای درج شده روی تایرها است که روی اتومبیل شما تأثیر می‌گذارد. اگر از حرف P که مخفف passenger car است استفاده‌شده باشد به معنی اتومبیل‌سواری است. اختصارات دیگر مثل LT (Light Truck) برای تراکتورهای سبک، ST (Special Trailer) برای تریلی‌های خاص و T (Temporary) برای استفاده‌ی محدود مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تایری یکی از این اختصارها را نداشته باشد، به‌عنوان تایر یورو متریک در نظر گرفته می‌شود. تایر یورو متریک نشان‌دهنده‌ی مشخصات مربوط به‌اندازه گیری‌های اروپا است و معمولاً شاخص حمل بار متفاوتی را نسبت به شاخص‌های امریکا نشان می‌دهد.

 

عرض (۲۱۵)

اولین عدد، که معمولاً ۳ رقمی است نشان‌دهنده‌ی عرض تایر است. هرچه این عدد بزرگ‌تر باشد، تایر عریض‌تر است.

 

نسبت ارتفاع به عرض (۶۵)

این عدد نسبت مقایسه‌ی عرض و ارتفاع تایر نسبت به هم است وهرچه این عدد کمتر باشد یعنی جداره‌های تایر کوتاه‌تر است و برای فرمانپذیری بهتر و کنترل دقیق‌تر در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

ساختار داخلی (R)

حرف R (مخفف کلمه‌ی رادیال) در این قسمت برمی‌گردد به ساختار شعاعی تایر که از ۲۵ سال پیش تابه‌حال برای اتومبیل‌های مسافربری استفاده می‌شود. مقدم بر تایرهای رادیال، بیشتر اتومبیل‌ها دارای لایه‌های فابریکی بودند که به خاطر ساختار زمختشان، کنترل را ضعیف می‌کردند. تایرهای دارای لایه فابریک (که با حرف B شناخته می‌شوند) هنوز برای برخی کامیون‌ها استفاده می‌شود.

 

سایز رینگ (۱۵)

این عدد اندازه‌ی قطر داخلی تایر و یا در حقیقت سایز رینگ را نشان می‌دهد. اگر کسی بخواهد اندازه‌ی تایر را بیشتر کند باید به این عدد توجه داشته باشد؛ تایرهای جدید باید با این عدد جور دربیایند.

 

کد DOT

این کد توسط سازمان حمل‌ونقل DOT و به‌منظور پیگیری تولید تایر استفاده می‌شود. وقتی تایر دچار عیب و نقصی می‌شود این عدد کمک می‌کند تا صاحب اتومبیل بتواند به محل دقیق نمایندگی آن مراجعه کند و مشکل را به آن‌ها اطلاع دهد. در انتهای این کد، ۴ عدد می‌بینید و آن‌هم تاریخ تولید تایر است. ۲ رقم اول مربوط به هفته و ۲ رقم دوم مربوط به سال تولید است. اگر این عدد ۳ رقمی باشد یعنی تولید آن مربوط به قبل از سال ۲۰۰۰ است. گاهی این عدد در داخل تایر نوشته می‌شود؛ در این شرایط باید با کمک جک اتومبیل را بالا ببرید تا بتوانید آن را بخوانید. به یاد داشته باشید که تاریخ تولید تایرهایتان را گه گاهی باید چک کنید.

 

ماکسیمم فشار هوا

این عدد نشان‌دهنده‌ی بیشترین حد فشار هوایی است که می‌توان بدون صدمه زدن به تایر وارد آن کرد. البته این عدد پیشنهادی کمپانی نیست، بلکه فقط در دفترچه راهنمای صاحب و یا چهارچوب در نوشته‌شده است.

 

میزان چسبندگی

این عدد در جداره‌ی داخلی تایرهای جدید پیدا می‌شود و با AA، A، B و C نشان داده می‌شود. اندازه‌گیری این فاکتور روی زمین صاف و خیس انجام می‌شود. در این اندازه‌گیری AA بهترین رتبه و بقیه پایین‌تر از این رتبه قرار می‌گیرند.

 

آقای روغن منبع : 





نوع مطلب : علمی، 
برچسب ها : معرفی علائم روی لاستیک،
لینک های مرتبط :
دکتر بهرام جاویدی نژاد
جمعه 21 مهر 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

تاریخ روز