مدیریت و اخلاق
دنیا امروزنیازمند مدیران با اخلاق است
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


اگر می‌خواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سخت‌تر كار كنید.

مدیر وبلاگ : دکتر بهرام جاویدی نژاد
نظرسنجی
چه مطالبی را در وبلاگ بیشتر می پسندید












 

 تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

 

اگر روغن کارکرد بالای داشته و خواص خود را از دست داده  باشد

در هنگام تعویض دنده  به چرخدنده ها ضربه وارد میشود و راننده 

در هنگام حرکت ضربه تعویض دنده را حس میکند و در صورت نادیده

 گرفتن این مشکل احتمال خراب شدن شیر های برقی وجود دارد

 

فیلتر گیربکس همانند روغن بعد از پیمایش استانداردی که کمپانی

 سازنده مشخص میکند  باید تعویض گردد در صورت تعویض نکردن 

فیلتر در زمان استاندارد ، صدمات زیادی به شیر های برقی و سیستم 

تعویض دنده  وارد میکند.

 

 چه عواملی باعث ایجاد ضربه در هنگام تعویض دنده میشود؟

پر شدن فیلتر روغن از ذرات الودگی

 تغییر ماهیت  شیمیایی روغن هیدرولیک گیربکس

خراب شدن شیر برقی

 

 

روش استاندارد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چگونه میباشد ؟

 

در هنگامی که خودرو خاموش میباشد 50 درصد روغن داخل کارتل

  گیربکس و مابقی داخل توربین و قطعه ای به نام ساعتی و 

چرخ دنده ها میباشد

 لذا باید روغن در زمانی تعویض گردد که خودرو روشن و در حالت 

پارکینگ میباشد و این کار فقط توسط دستگاه مخصوص امکان پذیر میباشد.

 

 

 


سیستم چرخش روغن در گیربکس اتوماتیک به چه صورت میباشد؟

 

حرکت روغن  از کارتل توسط اویل پمپ شروع شده و به ترتیب به 

سمت توربین ، ساعتی ،سیستم خنک کننده و در نهایت برگشت به


 سمت کارتل میباشد

لازم به ذکر است که فشار ایجاد شده داخل سیستم 2 تا 3 بار می باشد.

 

احتمال سوختن توربین گیربکس در هنگام تعویض روغن وجود دارد ؟

دستگاه های تعویض روغن گیربکس اتوماتیک طوری طراحی شده است 

 که در هنگام تعویض فشار روغن کارکرده و تمیز را تحت کنترل قرار 

داده به عبارتی دستگاه همزمان روغن کارکرده تخلیه و روغن تمیز به 

گیربکس تزریق میکند .

 

 

اگر در دستگاه یا موتور خودرو روغن پس از مدتی تغییر رنگ ندهند 

و اصطلاحاً سیاه نشود، باید در اسرع وقت آن را تعویض نمود زیرا،

 سیاه شدن روغن به علت خاصیت پاک کنندگی دوده ناشی از احتراق 

و جذب ذرات معلق و ناخالصی روغن موتور است. در غیر این صورت، 

ذرات ناخالصی و دوده بر روی قطعات متحرک موتور رسوب کرده و ‌

باعث جلوگیری از انتقال حرارت، ساییدگی زودرس قطعات، 

روغن سوزی، کاهش توان موتور می شود

 

 

کثیف بودن فیلتر هوا به قدری مهم است که اگر با سرعت 80 کیلومتر 

در ساعت حرکت کنید، با مصرف هر لیتر بنزین تقریبا نیم کیلومتر 

کمتر جلو می روید. مثلا خودروی شما اگر با مصرف هر لیتر بنزین 

معادل 15 کیلومتر جلو میرود، وقتی فیلتر هوا کثیف باشد همین 

مقدار بنزین مصرف میکند ولی معادل 14.5 کیلومتر جلو می رود

 

تعویض فیلتر کابین خودرو از موارد مهم سیستم تهویه خودرو بوده

 که باعث از بین رفتن بخش عمده ای از آلودگی های هوای داخل 

کابین می شود.فیلتر کهنه و فرسوده باعث ورود آلودگی به داخل 

کابین نیز می شود

در چنین مواقعی تعویض فیلتر هوای کابین خودرو از هر 6 ماه 

و یا ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد پیشنهاد میشود

 

 

منبع : آقای روغن 





نوع مطلب : علمی، 
برچسب ها : تعویض روغن گیربکس اتوماتیک،
لینک های مرتبط :
دکتر بهرام جاویدی نژاد
جمعه 21 مهر 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

تاریخ روز